dimarts, 24 de març del 2015

La "cremà"


Com deia al final del post Eskpada a les Falles, estava a Burriana, i al arribar vaig veure aquesta falla, no res de l'altre mon, però hi havia els bombers i semblava que potser no tardarien gaire a cremar-la.


Hem van dir que tardarien uns vint minuts, que l'havien de "carregar". No vaig entendre res, però vaig veure com posaven una traca moooolt llarga al voltant, i a l'interior de la falla:


O sia que "carregar-la" vol dir posar-li la traca plena de petards al voltant i a l'interior, que al encendres, es el que fa que la falla s'encengui.


Al encendre la traca, fa moolt soroll, com ha de ser, i encén també l'interior de la falla que fa que cremi.



Una falla, no es pot encendre si no hi ha bombers, però que no us enganyi la perspectiva, l'aigua de les mangueres dels bombers no toca la falla, si ho fa la gent es posa a xiular!!!. Els bombers s'encarreguen de remullar les espurnes que surtes volant, i també els arbres o el que hi ha al voltant de la falla que pot ser susceptible de cremar-se.


La falla s'acaba cremant i caient, que és el que la gent espera amb molta impaciència. El resultat final:


Realment a Burriana no només hi havia una falla, si no moltes, no una a cada cantonada, però moltes. I com que en aquesta falla em vaig preocupar més del reportatge que de mirar-la, vaig voler anar a veure cremar-ne d'altres, el cert és que va ser el que més em va agradar de tot el dia. Veure "explotar" una falla des del seu interior amb petards, so, espurnes i foc es tot un espectacle, tot i que cada falla crema d'una forma diferent, i depèn de moltes coses: el vent, com la carreguen, el material del que està feta la falla, etc.

Aquest va ser el resultat:





La gent mirant com crema la falla:


Aquí es veu com comença a cremar la traca d'encesa:







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada