divendres, 25 de maig del 2018

GP Monaco 2017, el glamour

Dissabte

Les entrades per el Gran Premi son cares. Les més barates son les de la corba del Tabac, la tribuna Z1. I diem tribuna per dir alguna cosa, per que no hi ha seients i s'ha d'estar dret. La podeu veure a la imatge, marcada amb color morat:

5è Consell: Si voleu comprar entrades pel Gran Premi, us podeu estalviar uns €, si no compreu les entrades per els entrenaments oficials de dissabte. La platja és una bona opció per passar el dissabte al mati.
Nosaltres no vàrem comprar entrades pels entrenaments del dissabte i ens en vàrem anar a la platja del barri de Lavrotto, on vàrem gaudir d'unes bones hores de sol. Com veieu molt poca gent per ser el cap de setmana del Gran Premi, tot i que s'ha de tenir en compte que molts deurien estar al circuit veient el entrenaments oficials del dissabte. La gent de la platja ja destil·la cert glamour, tot i que també hi ha gent normal, com nosaltres ;-).

A l'hora de dinar deixem la platja i tornem a l'apartament, per fer-ho hem de pujar moltes escales. Mònaco està sobre un pendent, i està ple d'escales per accedir als edificis que no estan a primera línia de mar, i realment és bastant molest.
6è Consell: Per accedir als edificis que no estan a primera línia de mar, hi ham moltes escales per tot Mònaco. Però hi ha una alternativa, i és que hi han molts ascensors públics oberts les 24 hores. Busqueu-los per que no sempre son visibles i poden estar amagats.

Vàrem anar a donar una volta per la part de Mònaco que no coneixíem, Mònaco-Ville, allà on hi ha el palau dels Prínceps de Mònaco i el barri vell. Hi ha també una fira de la F1, on es poden veure cotxes de ven aprop, però no és res de l'altre món

De camí passem per la "grada galliner". Sí, per sobre del la corba Rascasse hi ha la "grada" Rocher, de fet és directament sobre el pendent de la muntanya, la gent es posa directament a terra, sobre el pendent. Hi ha una part que es paga entrada, la més propera al circuit i amb vistes acceptables, i una part que és gratuïta, però s'hi ha d'anar moooolt d'hora i està molt ocupada. Es la part que es veu en primer terme d'aquesta imatge:

Vistes des de la grada "Rocher":

La part vella no està malament, però tampoc és res de l'altre món, i no val el viatge. El Palau dels Prínceps tampoc val massa la pena. A l'altre costat hi ha el Port de la FontVielle:

Prop del circuit hi ha tot de paradetes de venta de qualsevol cosa relacionada amb la F1, entre elles una de tot el merchandatge relacionat amb un dels nostres ídols, l'Ayrton Senna on comprem la seva signatura:

Tornem al circuit i ens passegem per la part de la línia de meta

El podi:

Sortint de Sainte Devote i pujant cap a Beau Rivage:

Tornem enrere i anem cap a la La Rascasse on la festa no para:

Tonem a l'apartament a descansar una mica abans de sopar, i mentre esperem el bus al tornar cap el circuit, ens entretenim contant els cotxes de "luxe" que passen. De 50 cotxes que van passar en total, més de la meitat van ser cotxes que no es veuen a Barcelona, és el glamour de Mònaco la nit del dissabte de Gran Premi.

Sopem en un restaurant amb aquestes vistes sobre el circuit (en primer terme podeu veure la grada Z, on varem estar durant la carrera) i els iots del port:

Tot el vespre i la nit la gent es passeja pels voltants del circuit i no havíem vist mai tanta gent mudada semblava que tothom anés de casament. I això que no vàrem poder entrar a cap de les múltiples festes privades que hi han a Mònaco, on el glamour sí que ja és màxim. Totes les marques que volen estar presents al Gran Premi tenen el seu stand, o munten festes privades en hotels o bar exclusius.

En aquesta fotografia es pot veure l'stand que RedBull tenia al port:

La recte de meta a les 12 de la nit, es veu així. Sembla mentida que en una mica més de 12 hores per aquí correran els F1 a més de 200 Km/h.

Aquí podeu veure com va continuar la nostre Eskpada, el dia de la cursa.